Banner OpenAccess

Meeting farmers’ needs for agrometeorological services: a review with case studies Part III: Context 2, the future

Stigter Kees Walker Sue Das Haripada
Articolo Immagine
ISSN:
2038-5625
Rivista:
Italian Journal of Agrometeorology
Anno:
2014
Numero:
3
Fascicolo:
Italian Journal of Agrometeorology N.3/2014

Acquisto digitale

Acquista:

€ 14.00

Meeting the needs of agrometeorological information for the livelihood of farmers is the focus of this paper in four Parts. In this third Part, the future is dealt with from the point of view of agroforestry and communication in agrometeorology as connecting principles for the reviews in Part II. Targeted capacity building initiatives are an essential component of the communication process. Farmer/Climate/Science Field Schools/Shops appear to have large potentials here. These are the ultimate new educational commitments with which new agrometeorological services must be established. While in these participative approaches the understanding of farmers’ needs can be extended and used to redress and improve the existing situations earlier described. Keywords: agroforestry, communication in agrometeorology, education, training

Soddisfare le esigenze di informazione agrometeorologica per il sostentamento degli agricoltori è al centro di questo lavoro in quattro parti. In questa terza parte, il futuro viene affrontato dal punto di vista delle attività agro-forestali e di comunicazione in agrometeorologia come principi di collegamento per le recensioni presentate nella Parte II. Iniziative mirate di “capacity building” sono una componente essenziale del processo di comunicazione. Le iniziative di tipo Farmer/Climate/Science Field Schools/Shops sembrano avere grandi potenzialità in tale ambito. A tali nuovi impegni educativi devono essere indirizzati i nuovi servizi agrometeorologici. Inoltre in questi approcci partecipativi la comprensione delle esigenze degli agricoltori può essere estesa e utilizzata allo scopo di correggere e migliorare le situazioni esistenti in precedenza descritte, utilizzando in ciò al meglio i servizi agrometeorologici. Parole chiave: attività agro-forestali, comunicazione in agrometeorologia, education, training.